Joop Remmé heeft een tweeledige loopbaan, binnen het hoger onderwijs en binnen het bedrijfsleven.
Binnen het hoger onderwijs was of is hij verbonden aan opleidingen als Nyenrode Business University, FOM Hochschule, de Maastricht School of Management, Wittenborg University of Applied Sciences en de Swiss School of Management. Hij heeft les gegeven in Nederland en daarnaast in meer dan 20 andere landen. De vakken waarin hij les gaf of nog geeft zijn: Business Ethics, HRM, Strategy en Research Methods. Joop is aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd in de Historische Wetenschappen en de Wijsbegeerte, en aan de Universiteit Maastricht in de laatste discipline gepromoveerd. Hij heeft in de afgelopen jaren gepubliceerd in academische tijdschriften over twee themata: integriteit/ corruptie en stakeholder management.
In het bedrijfsleven heeft Joop gewerkt voor ABN AMRO, Shell, Unilever en CSM, binnen management development en strategie-ontwikkeling. Hij is verbonden aan XY marketing als Director Education.
Joop heeft bestuursfuncties vervuld bij het Netwerk Bedrijfsethiek Nederland, Society Organisational Learning/NL en Transparency International Nederland.
Joop zal de onderzoekers in het netwerk door middel van expertise voor methodologie ondersteunen en scherp houden.